Herfstdepressie? Geen tijd!

P1170065_1

November

Als de eerste storm van de herfst zich aandiende zei mijn vader altijd: ‘bijna jarig!’ Hij op 8, ik op 10 november.
Mijn eerste cadeau deze maand was de verrassing dat een ets van mij, die deel uitmaakt van de collectie Wilploo, maandag 5 november 2013 is opgenomen in de collectie van het Rijksmuseum Twenthe, Enschede.

Op de Dag van de cultuureducatie zag ik heel veel oude (en nieuwe) collega’s terug, fijn om elkaar weer te zien. Ook zo’n dag is weer een cadeautje, al moet ik nu wel zelf de rekening betalen.

ontwerp Appelscha BoerestreekweekP1170092Op 7 november had ik een hele leuke dag met groep 6, 7 en 8 van de Riemsloot in Appelscha. Voor het KEK- project Boerestreekweek ontwierp ik lesmateriaal en onder mijn leiding zetten de leerlingen de Boerestreek opnieuw op de foto, de aanzet voor een ontwerp voor ‘de nieuwe Boerestreek’.

De Leergang Cultuuronderwijs in Groningen is bijna afgerond, mijn afsluitende essay heb ik ingeleverd. Het was een hele uitdaging, ik ben benieuwd naar de reacties. Binnenkort meer op dit blog.

Op mijn verjaardag werd ik al vroeg gewekt door timmergeluiden. Buurjongens Fenno en Melle maakten cadeaus en kwamen ook nog zingen!
jarig

foto's les 3

Intussen is de Tekenskoalle goed op gang gekomen, zijn er 3 lessen geweest en heb ik de eerste coachingsbezoeken afgelegd. Er ontstaan al echte Tekenskoalle- klassen in Zuidoost Friesland.

Ook het creatief leerproces in groep 5-6 op de J.B. Kanschool gaan lekker door.
10824887733_5f0ccf837b

En de komende tijd, naast de Tekenskoalle, de J.B. Kanschool en een nieuw plan voor een school in Haulerwijk, aan het werk voor de tentoonstelling Human Nature in de Hoeve.
Human Nature

